VCD Lagu Dan Kad Imbas Abu Ada Ayam

Assalammualaikum Ibubapa hebat semua. Hari ni pula saya nak kongsikan tentang produk bantu anak awal membaca VCD Lagu Dan Kad Imbas Abu Ada Ayam. Set ni saya gunakan untuk anak seawal usia 1 tahun lagi.

VCD Lagu Dan Kad Imbas Abu Ada Ayam ini terdiri daripada VCD lagu Abu Ada Ayam, 30 keping kad tunjuk & 1 buku mewarna.

Vcd abu ada ayam ni memang best untuk ditontonkan kepada anak-anak. Anak-anak mudah mengikut sebutan didalam vcd abu ayam. Boleh pasangkan di rumah ataupun didalam kereta. Jadi anak-anak akan sentiasa ingat.

Lagu Fonik Abu Ada Ayam dapat membantu guru dan ibu bapa memperkenalkan bunyi kepada pelajar melalui nyanyian dan aksi-aksi asosiasi yang menyeronokkan. Bunyi-bunyi yang diperkenalkan dalam lagu ini adalah mengikut susunan bunyi yang diperkenalkan dalam buku Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku.

Set ini ada juga buku mewarna untuk setiap huruf yang disebut didalam video. Anak boleh mewarna sambil mendengar vcd lagu abu ada ayam.

Kad Imbas pun ada, besar dan jelas. Ibubapa boleh gunakan playdoh untuk anak membentuk huruf sambil dengan lagu abu ada ayam. Kene kreatif sikit, nak gantung pun boleh.

Saya kadang-kadang menari bersama anak-anak dengan membuat adegan mengiikut vcd tersebut. Anak-anak pun suka. Tak perlu ambil masa yang lama, tetapi secara konsisten. Selamat mencuba.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pertanyaan ? WhatsApp Kami
%d bloggers like this: