Tips Nak Anak Pandai Bahasa Inggeris

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Seperti yang kita tahu Bahasa Inggeris adalah bahasa kedua kita. Bahasa Inggeris ini dianggap salah satu bahasa yang sukar dipelajari oleh anak-anak kita. Jadi hari ni saya kongsikan Tips Nak Anak Pandai Bahasa Inggeris.

Seperti saya juga, kita biasa menggunakan bahasa melayu di rumah. Bahasa Inggeris hanya diperlajari oleh anak-anak disekolah. Kita sebagai Ibubapa perlu memulakan dan mengetahui asas bagaimana untuk bercakap dengan betul dengan anak-anak

  • Ibubapa boleh menghadiri ke kursus Intensif Readeasy yang dianjurkan oleh teratakmukmin. Didalam kursus ini nanti Ibubapa akan diajar bagaimana praktis sebut bunyi-bunyi(speech sounds) Bahasa Inggeris. Banyak yang akan diajar untuk membantu Ibubapa didalam kursus ini nanti.
  • Selepas dari kursus nanti, Ibubapa boleh praktis membaca dengan lantang dengan anak dirumah. Mulaka dulu dengan buku kanak-kanak yang ringkas.
  • Ibubapa juga boleh mula bercakap bahasa inggeris di rumah. Mulakan dengan Assalammualaikum adik, Good Morning adik, time to get up for solat subuh. Good girl, love u..kalau agak kekok boleh tulis. Mulakan dengan ayat yang simple-simple.
  • Tulis skrip apa yang nak dikatakan dan tampal dibilik anak-anak, ruang tamu dan sebagainya. Dengan adanya skrip ini dapat membantu kita dan anak-anak untuk lebih yakin bercakap dalam bahasa inggeris. Selamat Mencuba

Artikel ini telah diolah daripada blog ajar anak membaca awal. Gambar adalah ehsan google.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pertanyaan ? WhatsApp Kami
%d bloggers like this: